Unha técnica de Consumo ofreceu en Xinzo unha charla sobre a factura da luz

NOTICIAS A LIMIA | Instrucións para acudir á OMIC

Momentos previos ao inicio da charla informativa, esta tarde na Casa do Concello.

Convidada polo Concello de Xinzo, unha técnica do Instituto Galego de Consumo ofreceu esta tarde unha charla no salón de plenos. E fixo o esforzo de informar e intentar explicar algo que non ten unha explicación sinxela: Por que xa non se entende a factura da luz?  

Aclarou algúns termos que adoitan aparecer nas discusións cotiás (mercado libre, mercado regulado, prezo indexado, bono social...) e renunciou a intentar esclarecer outros (pool enerxético, facturación estimada...). 

O público viña con facturas, como se viñese reclamar por unha multa de tráfico. Querían saber que delito cometeron e como se defender. 

A técnico deu algunhas indicacións para ler a factura. E explicou como hai prezos segundo a hora do día, pero que non teñen porque ser iguais á mesma hora do día seguinte. E falou de como a suma deses prezos, o que se consume cada hora, se multiplica pola media mensual do custe da enerxía. Ao que despois se lle engaden as peaxes (o que custa a rede de transporte) e outros cargos. E aínda están as taxas. E de todo iso sae o prezo que se imprime na factura e se paga.

Dixo ademais que non sempre é máis barato poñer a lavadora pola noite. E que para estar seguros de que se está aforrando hai que consultar unha web que indica o prezo a cada hora. E que ese é o único método para saber se as contas que imprimen na factura son leais. É dicir, que habería que estar mirando cada hora esa web, e anotando o prezo e tamén o prezo que leva a media do mes nese intre (esa hora). “Entendo que é inviábel”, confesou diante dun auditorio de xente maior.

Tamén deixou caer que o mercado regulado xa non ten porque ser o máis barato (se non contas co desconto do bono social), pero logo dixo que as mesmas compañías que compiten no mercado libre, están volvendo levar á xente cara o mercado regulado (porque gañan máis). E tamén asegurou que no mercado regulado os prezos son máis volátiles e que o atractivo do mercado libre é que os prezos son estábeis. O que non se entende moi é porque ao volátil se lle segue chamando regulado...

Un matrimonio de anciáns queixouse de que unha gran compañía os “enganou” vía telefónica e que agora están consumindo menos (para non pagar máis) e pagando máis (malia consumir menos). O consello foi que acudan á Oficina de Información ao Consumidor.

En Xinzo hai unha, afortunadamente. E unha das asistentes indicoulles que está na Casa da Cultura.