viernes. 26.04.2024

El PSdeG-PSOE de Cartelle presentó esta semana en la Delegación Territorial de la Xunta en Ourense un escrito con más de 850 firmas de vecino de Cartelle para la “inmediata” y “urxente” actuación en la preservación del Bien de Interés Cultural (BIC) de la Torre de Sande. Los socialistas siguen luchando porque se busquen soluciones el grave” estado de deterioro que presenta uno de los bienes patrimoniales “máis importantes” del municipio.

En el escrito dirigido a la directora general de patrimonio cultural de la Xunta y a la Consellería de Educación, Cultura, Formación Profesional y Universidades, los vecinos firmantes recuerdan que, un año después de aprobarse en sesión plenaria municipal una moción socialista para el arreglo urgente de la Torre de Sande, “aínda nada se fixo”. Una situación que segundo afirman “empeora día a día, xa que o perigo de derrubamento dos muros é cada vez maior, polo que a situación é de extrema gravidade. En este sentido, también apuntan que la Torre de Sande “encabeza a Lista Vermella de patrimonio abandonado na provincia de Ourense.

Desde el grupo municipal socialista en Cartelle denuncian que hace un año “aumentaron os esbarrigamentos de partes do muro e os danos van en progresión xeométrica, ante a pasividade amosada tanto pola Xunta, como polo Concello de Cartelle”. Ante esta situación, los vecinos de Cartelle y el PSdeG-PSOE solicitan "unha resposta urxente e contundente” y le exigen al Partido Popular que “non peche os ollos e mire para outro lado mentres unha das xoias arquitectónicas do noso municipio cae a cachos".

El portavoz del PSdeG-PSOE en Cartelle, Jesús Pereiras, critica que “a pasividade e a deixadez do Partido Popular está xerando graves problemas na localidade” y afirma queo que está acontecendo coa Torre de Sande é un exemplo máis do abandono co que o PP trata a Cartelle e á súa veciñanza. El candidato socialista a la alcaldía de Cartelle también critica que el BNG del municipio porque "non moveron un só dedo na recollida de firmas, a pesar de que tanto nós como os veciños lles dimos traslado desta circunstancia, o que amosa a nula empatía pola situación que vive a Torre de Sande”.

Pereiras vuelve a recalcar “a importancia dunha xestión pública, transparente e correcta da Torre de Sande, que permita recuperala en beneficio da veciñanza”. El portavoz socialista hace hincapié también “na necesidade de que o goberno municipal se poña xa a traballar pola veciñanza e se deixe de darlle as costas en temas de vital importancia como son a torre ou o plan de urbanismo" y exige que, dado el su deterioro “se recupere nas condicións idóneas para que poda servir de referente turístico de Cartelle, xa que estamos seguros de que suporá unha importante fonte de ingresos para o municipio, pola chegada de turistas y pola creación de postos de traballo.

Llegar a la Fiscalía

Los socialistas de Cartelle también estudian la posibilidad de trasladar esta iniciativa a la Fiscalía, ya que segundo apuntan “podería ser constitutivo dun ilícito e merecente de apertura de dilixencias”. En este sentido subrayan que no caso de non recibir resposta por parte da Xunta de Galicia, daremos traslado de toda esta documentación á Fiscalía para que tome as medidas oportunas ao respecto".

El PSdeG de Cartelle entrega más de 850 firmas a la Xunta para preservar la Torre de Sande